Prohászka Andrea 2019 óta a TUTTI Élelmiszeripari Kft. ügyvezető igazgatója, a családi vállalkozás második generációs vezetője. A termelésközpontú működést fokozatosan marketing- és üzletfejlesztési szemlélettel váltotta fel, amellyel új növekedési pályára állította a vállalatot.

Háromgyermekes édesanyaként és üzletasszonyként hiteles példája annak, hogyan fonódhatnak össze a családi értékek és a nemzetközi üzleti ambíciók. Vezetése alatt a TUTTI közel 60 országban van jelen több mint 2000 termékkel, és meghatározó nemzetközi szereplővé vált a por alapú élelmiszerek bérgyártásában.

Partnerség, bátorság, exportsikerek – Beszélgetés Prohászka Andreával

Egy családi vállalkozás útja a nemzetközi piacokra mindig kalandos és tanulságos. A CEDukáció podcast vendége, Prohászka Andrea, 2019 óta vezeti a rábapatonai székhelyű TUTTI Kft.-t, amelyet édesapjától vett át, mint második generációs ügyvezető. Andrea irányítása alatt a termelésközpontú gondolkodás helyébe fokozatosan egy marketing- és üzletfejlesztési szemlélet lépett. Ezzel nemcsak a hazai versenyképességet erősítette, hanem a nemzetközi piacokon is új távlatokat nyitott a cég számára.

A TUTTI Kft. mára több mint 2000 termékkel van jelen közel 60 országban, és meghatározó szereplővé vált a por alapú élelmiszerek B2B bérgyártásában. Az epizód betekintést nyújt a TUTTI exporttörténetébe a nyolcvanas évek első szállítmányaitól kezdve egészen a mai, professzionális piacépítési stratégiákig. 

A beszélgetés egyik központi témája a bátorság és a kockázatvállalás. Andrea szerint ugyanis a külpiaci siker nem a hibátlanságon múlik, hanem azon, hogy a vállalat képes -e tanulni a hibákból és hajlandó -e folyamatosan újrapróbálkozni. „Az a probléma nem az, ha hibázunk, hanem ha nem tanulunk belőle” – vallja.

Kiemelt hangsúlyt kap a disztribútorokkal való együttműködés, a dubaji jelenlét felépítése, valamint a TUTTI piacra lépése a szaúdi térségben, ahol a cég egy nemzetközi tenderen olyan óriásokkal versenyzett, mint a Nestlé – és győzött is. Megismerhetjük a páratlan sikerek mellett a kudarcokból fakadó tanulságokat is: hogyan veszhet el több mázsa málna Ukrajnában és százezer dollár Bulgáriában, és hogyan kellett újra meg újra cégként és családként is felállniuk az egyes kudarcokból.

A beszélgetésből az is kiderül, miként képes egy magyar KKV rugalmasságával, gyors reakcióival és egyedi megoldásaival előnyt kovácsolni a multinacionális óriásokkal szemben. Andrea a kulturális különbségek kezeléséről is őszintén nyilatkozik. Tapasztalatai szerint a siker kulcsa a hasonlóságok megtalálása, valamint, hogy a vállalatvezetők felkészülten és tisztelettel közelítsenek az adott piac szereplőihez, figyelembe véve az esetleges geopolitikai kockázatokat is. 

Az epizód tanulságai túlmutatnak az exporton: a generációváltás, az önbizalom, a nyitottság és a folyamatos tanulás olyan alapértékek, amelyek minden vállalkozás hosszú távú sikerének zálogai lehetnek.