Fókuszban a magyar vállalkozások vajdasági exportpromóciója

A CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. közreműködésével összesen 12 magyar vállalkozás mutatkozik be a Vajdaság egyik meghatározó kiállításán, a szabadkai Nemzetközi és Regionális Gazdasági Vásáron. A rendezvény multiszektoriális jellegére való tekintettel a részt vevő cégek többek között a mezőgazdasághoz és élelmiszeriparhoz, a könnyűiparhoz, valamint a gépiparhoz kapcsolódó termékeket, szolgáltatásokat reprezentálnak.

Szerbia, azon belül is a Vajdaság, földrajzi közelsége mellett dinamikusan fejlődő gazdasági és üzleti környezete miatt kedvelt célpiaca a magyar vállalkozásoknak. Mindezekre tekintettel a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. kiemelt figyelmet fordít a magyar vállalkozások szerb piacon történő fókuszált és hatékony promóciójára, pozícionálására.

A magyar vállalkozói szféra exportorientáltsága, valamint a magyar termékek és szolgáltatások iránti fokozott keresletre reflektálva, a CED összesen 12 magyarországi partnerének biztosít bemutatkozási lehetőséget a Vajdaság egyik meghatározó kiállításán, a szabadkai Nemzetközi és Regionális Gazdasági Vásáron. A rendezvény multiszektoriális jellegére való tekintettel a mezőgazdaság és élelmiszeripar, a könnyűipar, valamint a gépipar területén működő cégek többek között egyedi szűrőberendezéseket, szaniter termékeket, mezőgazdasági gépeket és alkatrészeket, valamint elektronikai berendezéseket mutatnak be.

,,A vásár kiváló lehetőség partnereink számára nem csak a helyi, de a regionális piacismeretük és kapcsolatrendszerük kiszélesítésére, hiszen a szerb mellett horvát, szlovén, montenegrói, valamint cseh és szlovák cégek is képviseltetik magukat” – hangsúlyozta Csík László, a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Két helyi képviselet segíti a magyar-szerb gazdasági kapcsolatok dinamizálását

A CED összesen két képviseletet működtet Szerbiában – Szabadkán, illetve Újvidéken -, amelyek megnyitásuk óta a már több mint 1,1 milliárd forint értékű sikeres ügylethez segítették a magyarországi cégeket, többek között piaci információk biztosítása, a magyar vállalkozások aktív kiajánlása, illetve exportpartnerek és konkrét üzleti lehetőségek közvetítése révén.