Fókuszban a Tengermellék – magyar-horvát üzletember-találkozó Fiuméban
2024.11.07.
Szomszédos ország lévén Horvátország hagyományosan fontos célpiaca a magyar termékeknek, szolgáltatásoknak, melyek iránt dinamikusan bővülő kereslet mutatkozik. A horvát piacra irányuló magyar export ugyanis évek óta folyamatosan nő, a tavalyi évben átlépte a 2,4 milliárd eurót, elsősorban a gépek és villamossági cikkek, a vegyipari termékek, illetve az ásványi termékek volumenének köszönhetően.
A további kapcsolódási pontok meghatározása, valamint a további – elsősorban KKV szintű – együttműködések kialakítása céljából szervezte meg Fiuméban a Fókuszban a Tengermellék – magyar-horvát üzletember-találkozó című, termékbemutatóval és B2B-tárgyalásokkal egybekötött szakmai konferenciáját a CED és Magyarország Zágrábi Nagykövetsége.
A konferencián 27 magyar vállalkozás vett részt azzal a céllal, hogy bemutassák kiváló minőségű élelmiszeripai termékeiket, mint például, szárnyas húskészítmények, mentes termékek, vagy éppen olyan Hungarikumokat, mint a Pick szalámi és a tokaji borok. A horvát oldalról az előzetes kiválasztást követően 25, elsősorban a HoReCa szektorban tevékenykedő cég került meghívásra azzal a céllal, hogy a magyar termékek bekerüljenek a különböző szállodák, éttermek, illetve kereskedelmi egységek termékkínálatába.
„Célunk, hogy a ma bemutatkozó kiváló minőségű magyar élelmiszerek, köztük a magyar csúcsgasztronómia ékköveinek számító Hungarikumok még szélesebb körben jelenjenek meg a horvát piacon, versenyképes minőséget és gasztronómiai értéket képviselve a fogyasztók körében. Lévén, hogy Horvátország az egyik legnépszerűbb európai turisztikai desztináció, a horvát üzletekben, vagy éppen étlapokon megjelenő magyar termékek számára utat nyithat távolabbi országokba is akár.” – mondta az esemény kapcsán Csík László, a CED ügyvezetője.
Külképviseleti iroda is segíti a magyar cégeket
A CED 2015 óta működteti eszéki regionális irodáját Horvátországban, amely mára fontos partnere lett a horvát piac iránt érdeklődő magyar vállalkozásoknak. Az iroda többek között B2B tárgyalások szervezésével, az üzleti és befektetési lehetőségek monitorozásával, a releváns szakkiállításokon és vásárokon való cégképviselettel segíti a magyar cégek eredményes külpiacra lépését.