ÚJABB KITÖRÉSI PONT A MAGYAR CÉGEKNEK – FÓKUSZBAN A SZÉPSÉGIPARI LEHETŐSÉGEK

2025.11.21.

ÚJABB KITÖRÉSI PONT A MAGYAR CÉGEKNEK – FÓKUSZBAN A SZÉPSÉGIPARI LEHETŐSÉGEK
Nagyszabású üzleti találkozónak adott otthont a bukaresti Mariott Hotel: 14 magyar szépségipari márka, illetve közel 40 román disztribútor, valamint helyi drogéria- és parfüméria-hálózat képviselője vett részt a CED és Magyarország Bukaresti Nagykövetsége szervezésében megvalósult Hungarian Beauty Day elnevezésű üzleti fórumon.

A globális kozmetikai és szépségipar az elmúlt években dinamikus fejlődést produkált, a szépségipari cégek és a teljes ágazat több száz milliárd dolláros árbevételt realizál évről évre. Ez a trend Közép-Európában is megfigyelhető, egyre nagyobb igény mutatkozik ugyanis a wellness, a természetes kozmetikumok, a fenntartható megoldások és professzionális szolgáltatások iránt.

Ezt felismerve dolgozott ki a CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. egy komplex akciótervet a meghatározó hazai iparági szereplők bevonásával. Az átfogó iparági egyeztetés, illetve előzetes igényfelmérés alapján meghatározásra kerültek azok a főbb kitörési pontok, exportpiacok, illetve külkereskedelmi irányok, amelyek elősegíthetik a magyar cégek márkaismertségének erősítését, a regionális és globális gazdasági körforgásba való becsatornázását.

Irány a román piac – Hungarian Beauty Day 

A projektbe bevont cégek döntő többsége Romániát jelölte meg, mint lehetséges export célpiac: földrajzi közelség, 19 milliós piac, egyre növekvő igény a minőségi termékek és szolgáltatások iránt. Ezeket összegezve a CED Magyarország Bukaresti Nagykövetségével közösen első ízben szervezte meg a román fővárosban a Hungarian Beauty Day elnevezésű üzleti fórumát.

A program kiterjedt többek között üzletlátogatásokra, cégbemutatókra, és B2B-tárgyalásokra. A bukaresti esemény dedikált célja a magyar vállalkozások külpiacra jutásának elősegítése - különös tekintettel üzleti kapcsolatok építésére és a hosszú távú disztribútori együttműködések kialakítására –, valamint márkaismertségük növelése és a helyi fogyasztói szokások és piaci trendek megismerése.

###