Újabb külpiacon terjeszkedik tovább a Katker 2005 Kft.

Újabb külpiacon terjeszkedik tovább a Katker 2005 Kft. A közel másfél évtizedes múltra visszatekintő debreceni vállalkozás a CED közreműködésével Burgenland tartomány székhelyén, Kismartonban nyitotta meg újabb kültéri fitness parkját, a helyi sport- és egészségtudatos közösség legnagyobb örömére. A cég kezdeti szakaszáról, az osztrák- illetve a regionális piac nyújtotta lehetőségekről, illetve jövőbeni terveikről kérdeztük Bíró Rolandot, a Katker 2005 Kft. kereskedelmi igazgatóját.

Kérem, néhány mondatban mutassa be a Katker 2005 Kft. tevékenységét, a hazai és külföldi viszonylatban egyaránt, kitekintéssel az osztrák piacra lépésre!

A Katker 2005 Kft. több mint 14 év tapasztalattal rendelkezik sport- és fitneszeszközök tervezésében, gyártásában és telepítésében. Termékskálánk kültéri és beltéri sport és fitnesz eszközöket tartalmaznak, amelyeket a legnevesebb sportszakemberekkel és csapatokkal fejlesztettünk, és teszteltünk, mint a Manchester United, a Sporting Kansas City, vagy éppen a magyar labdarúgó-válogatott. Az évek során több mint 1500 sport- és fitnesz projektet valósítottunk meg 20 országban. Standard parkjaink mellett egyedileg, a megrendelő igényei alapján összeállított, de akár sportágspecifikus kondiparkokkal is állunk ügyfeleink rendelkezésére. Jelenleg két központtal rendelkezünk, az európai irodáink Debrecenben és Budapesten találhatóak, míg az észak-amerikai központunk pedig az Egyesült Államokbeli Tampában található.

Az ausztriai piacnyitás milyen további lehetőségeket jelent a cég számára, miben látja jelentőségét?

Ausztria nagy vásárlóerővel és egy fejlődő piaccal rendelkezik a kültéri sport és fitnesz termékek területén. Emellett Ausztria fontos Nyugat-Európa és főként Németország felé nyitás érdekében, hiszen az osztrák piacon sikeres és bizonyított cégekhez nyitottabban állnak Németországban, amely a legfontosabb európai ország számunkra.

A tapasztalatok alapján milyen tanácsokkal látná el a magyar cégeket a sikeres osztrák piacra való belépéshez?

Különböző termékek és üzleti modellek esetén változó lehet a recept, de úgy gondolom, hogy a két legfontosabb feltétel, hogy hosszú távon kell gondolkodni és az első projektek alkalmával invesztálni és hinni kell a partnerünkben, továbbá teljes nyitottsággal kell hozzáállnunk a piachoz, és elfogadnunk, hogy ami Magyarországon működik, az nem biztos, hogy ugyanúgy működni fog Ausztriában.

Hogyan jött az együttműködés a CED-el? Miben tudta segíteni a folyamatokat a kismartoni képviselet?

A kismartoni iroda nélkül nem jöhettek volna létre jelenlegi a partnerkapcsolataink, hiszen az iroda kereste fel és ajánlotta be cégünket partnerünknek, illetve folyamatosan támogatta a kapcsolattartást, elősegítette a tárgyalássorozatot. Ezenkívül a december végén telepített fitnesz parkunk kivitelezését és az ünnepélyes megnyitó koordinálását is teljes mértékben átvállalta a CED. A rendezvényen Magyarország bécsi nagykövete, Dr. Nagy Andor, Burgenland korábbi tartományi miniszterelnöke, Hans Niessl, és Kismarton polgármestere, Thomas Steiner is jelen voltak.

Milyen tervekkel várják az idei esztendőt? Vannak további célpiacok, ahol várható a cég megjelenése a CED közreműködésével?

Szeretnénk 2022-ben kialakítani, illetve véglegesíteni a teljes Európára kiterjedő viszonteladói hálózatunkat. Ennek érdekében a CED közreműködésével Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban és Szlovéniában is szeretnénk megtalálni a megfelelő partnerünket, akivel hosszútávon együtt tudunk dolgozni. Úgy gondolom, hogy az ausztriai partnerkeresés jó példát és utat mutathat a folyamat reprodukáláshoz a környező országokban.